همکاران گرامی این بخش برای انجام اقدامات و درخواست هایی است که از طریق تماس ورودی/ تیکت یا گفتگوی آنلاین مطرح میشود و تمامی کارشناسان باید بر روی انجام آن اشراف داشته باشند و لذا نیازی به انتقال درخواست کاربر به بخش های دیگر نیست.
اعلان ها:
اضافه مصرف سرویس 10 بار برای مشتری ارسال میشود. از زمانی که مصرف مشتری افزایش یافته است. پس از ده روز اگر پیگیری نشود سرویس ساسپند خواهد شد.
اطلاع رسانی تمدید سرویس از طرق پیامک و ایمیل برای مشتری ارسال میشود. پس اگر مشتری اعلام کردند دریافت نکرده اند باید
حذف سرویس منقضی برای مشتری ایمیل می شود. اگر هاستی حذف شده ولی هنوز دیتای آن موجود است و امکان ریستور دارد باید سرویسی که موجود دارند بازیابی و تمدید شود.
تمدید سرویس:
اگر سرویس در حال انقضا و یا منقضی باشد با انتخاب سرویس و سپس زدن گزینه تمدید به مرحله بعد برای پرداخت می روند و سپس از همان بخش به درگاه وصل شده و تمدید را نهایی می کنند.
برای ارتقای میزبانی هم مانند تمدید سرویس را انتخاب کرده و بر روی گزینه ارتقا می زنند و پس از انتخاب پلان بالاتر سفارش ایجاد شده و سپس پرداخت می کنند.
ثبت سفارش:
از طریق کاربری ایران هاست و یا سایت مشتری می توانند نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.
پس از پرداخت باید سرویس ها فعال شوند.
اگر سرویس فعال نشده و رکورد انجام نشده آن در To-do list موجود است، بررسی فعال سازی آن باید انجام شود.
دلیل عدم فعال سازی سرویس:
هاست فعال نشود ممکن است سرویس همنام داشته باشند. ممکن است فعال سازی خودکار دچار اختلالی شده و نیاز باشد که دستی ایجاد شود.
دامنه ممکن است خطا داشته باشد که در بخش تنظیمات وقایع سیستم نام سرویس را جستجو میکنید و به تناسب خطای رخ داده مراتب به مشتری اطلاع داده میشود. اکثرا دامنه با پسوند ir به دلیل 2306 ثبت نمی شود.
تغییر DNS/ تغییر IP نام سرور ثبت شده
مشتری از طریق کاربری میتواند DNS های دامنه را تغییر دهد. از طریق کاربری می تواند وارد هگزونت خود شود و نام سرور اختصاصی ثبت کند یا IP چایلد هاست های خود را به روز کند.
در صورت تایید مشتری و داشتن دسترسی ایشان یا از طریق any desk میتوان کار مشتری را پیگیری کرد.
اما دو نکته خیلی مهم وجود دارد:
تغییر DNS دامنه های ریلتایمی( ریسلو) دیگر امکان پذیر نیست و مشتری باید مهاجرت دامنه را پیگیری کند و سپس در پنل جدید هگزونت نسبت به تغییر DNS اقدام کند. از سال 96 ایران توسط ریلتایم تحریم شده است.
تغییر DNS دامنه های آنلاینیکی از کاربری امکان پذیر نیست ولی اپریشن میتوانند انجام دهند، لذا طی تیکت DNS ها از مشتری گرفته می شود و برای اپریشن وظیفه ارسال می گردد.
خطای عدم ثبت دامنه ( پیام 2306)
گاها خطای 2306 در زمان ثبت دامنه ir رخ میدهد که مشتری در حین سفارش گزینه شناسه کاربری در ایرنیک دارم را انتخاب کرده است و به دلیل عدم تنظیم رابط ها اجازه ثبت به نمایندگان ایرنیک را نداده است و لازم است در ایرنیک خود وارد شود و اقدامات لازم را انجام دهد. 24 ساعت هم به مشتری فرصت میدهیم که این تنظیمات را انجام دهند و به ما اطلاع دهند.
پس از تنظیم کردن رابط ها توسط مشتری باید تلاش مجدد در تو دو لیست زده شود تا مجدد درخواست مشتری در صف اجرا قرار بگیرد.
خطای عدم ثبت دامنه ( پیام 2102)
در صورت مشاهده خطای 2102 در وقایع سیستم باید به مشتری پاسخ آماده زیر ارسال شود. سپس تیکت برای کنسل به خدمات دامین منتقل شود و سفارش که کنسل شد مجدد مشتری میتوانند ثبت دامنه را پیگیری کنند.
خطای عدم ثبت دامنه غیر ir
در صورت عدم ثبت دامنه در وقایع سیستم علت آن مشخص است.لذا در اطلاع رسانی عدم ثبت به مشتری میتوانید این مورد را اعلام کنید. که مشتری در جریان علت قرار بگیرند. چون سفارش با اطلاعات نادرست ایجاد شده باید کنسل شود و مشتری اصلاحات را در کاربری و یا سفارش جدید انجام دهند. پس نیاز به ثبت سفارش مجدد است.
عدم ایجاد میزبانی
درخواست ایجاد میزبانی باید اتومات انجام شود و اگر به دلیل باگ لحظه ای انجام نشده بود باید دستی ایجاد و دسترسی ها به مشتری ارسال شود و رکورد تو دو بسته شود.
رفع تعلیق/ تعلیق اضافه مصرف
امکان فعال سازی وقت سرویسی که اضافه مصرف فضا دارد به مدت 24 الی 48 ساعت وجود دارد. تیکت راهنمای رفع اضافه مصرف برای مشتری ایجاد شده و پیگیری می گذارید که پس از مدت زمان ارائه شده مورد برطرف نشد مجدد غیرفعال شود.
ایجاد ایمیل اکانت در کنترل پنل
در صورت مطرح شدن این درخواست توسط مشتری، فعال بودن سرویس ، تنظیم بودن DNS ها انجام خواهد شد و سپس گام به گام نحوه ایجاد ایمیل اکانت از طریق کنترل پنل و سپس روش بررسی ایمیل ها و لینک های آن نیز به کاربر ارائه می شود.
بازیابی هاست / دامنه:
میزبانی که اطلاعات آن موجود است و سی روز از انقضا سپری شده است و کاربر مایل به تمدید است، بازیابی انجام میشود و سفارش تمدید را از کاربری ایجاد می کنید. زمانیکه مشتری سفارش را پرداخت کرد و تاریخ انقضای هاست جلو رفت، می توانید سرویس را از کنترل پنل فعال کرده و به مشتری تحویل دهید.
فقط دقت کنید که نهایتا 10 الی 20 روز از انقضا گذشته باشد و تاریخ انقضا به اشتباه برای چند سال پیش نباشد.
در زمان بازیابی به تاریخ انقضا خیلی دقت کنید چون در سرچ پرتال تمامی سرویس هایی که با این نام هستند را نشان میدهد و تمامی سوابق سرویس های همنام را نشان میدهد. شما سرویسی را بازیابی می کنید که مشتری و مالک آن در حال گفتگو با شماست و مطمئن هستید که می خواهند تمدید کنند و به تازگی منقضی شده است.
2- دامنه های غیر آی آر که هنوز وضعیت آنها در هوایز منقضی است و وضعیت جریمه دار در هوایز ندارند. دقت کنید تاکید میکنم هوایز، چون ملاک هوایز است و اصولا دامنه های بین المللی تا 36 الی 42 روز پس از انقضا هم امکان تمدید دارند.
پس بازیابی دامنه را به کاربری انجام میدهد و درخواست تمدید را ایجاد میکنید و به مشتری اعلام می کنید در اسرع وقت و قبل از وارد شدن دامنه به دوره جریمه تمدید را انجام دهند.
توجه کنید با ران شدن کرون جاب این سرویس منقضی که بازیابی شده اگر تمدید نشود از کاربری حذف می شود و مشتری مجدد دامنه خود را در کاربری نخواهد دید
باز دقت کنید سرویسی را بازیابی می کنید که تاریخ انقضای آن به تازگی سی روزش تمام شده و سرویس سال های قبل را بازیابی نکنید.
برنامه درسی دوره
Course Reviews
No Reviews found for this course.